9,35 zł
7,60 zł
95,00 zł
77,24 zł
382,50 zł
310,98 zł
300,90 zł
244,63 zł
199,63 zł
162,30 zł
343,20 zł
279,02 zł
235,00 zł
191,06 zł
339,00 zł
275,61 zł
736,60 zł
598,86 zł
557,57 zł
453,31 zł
520,21 zł
422,93 zł
136,00 zł
110,57 zł
Zatrzaśnik aluminiowy rozłączalny AZ 019T z blokadą typu “twist lock”
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Jakość (1* do 4*)
Zatrzaśnik aluminiowy rozłączalny AZ 019T z blokadą typu “twist lock”
Nr kat. AZ019T
EN 362
Wymiary: 119 x 75 mm
Otwarcie: 27 mm
Waga: 95 g
Materiał: aluminium
Wytrzymałość statyczna: 20 kN
EN 362
INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA ZATRZAŚNIKÓW w PDF
Ważne informacje na temat stosowania amortyzatorów, linek.
Podzespół łącząco-amortyzujący
Podzespół łącząco-amortyzujący łączy klamrę zaczepową szelek bezpieczeństwa, z punktem kotwiczącym. W przypadku gdy nastąpi spadanie podzespół łącząco- amortyzujący musi zatrzymać upadek oraz złagodzić siłę powstającą w czasie wyhamowania upadku. Podzespół łącząco-amortyzujący pochłania energię kinetyczną i ogranicza siłę udarową do bezpiecznej wartości (poniżej 6 kN), eliminując zagrożenie wystąpienia niebezpiecznych dla organizmu następstw nagłej utraty prędkości spadania. Funkcje podzespołu łącząco-amortyzyjąceg mogą pełnić: amortyzatory z linką bezpieczeństwa, urządzenia samohamowne, urządzenia samozaciskowe i inne.
Minimalna wolna przestrzeń
Bezpieczne zatrzymanie spadającego człowieka musi nastąpić w powietrzu (po fazie tzw. swobodnego upadku). Jeżeli nastąpi uderzenie w podłoże lub przeszkodę konsekwencje będą zawsze groźne dla życia lub zdrowia. Aby zapobiec takiemu niebezpieczeństwu należy zapewnić “wolną przestrzeń” poniżej użytkownika. Jest to przestrzeń pozbawiona przeszkód o które można uderzyć podczas upadku. Określając wielkość wolnej przestrzeni należy uwzględnić parametry podzespołu łącząco-amortyzującego oraz położenie punktu kotwiczącego w stosunku do użytkownika.
Położenie punktu kotwiczącego
Droga swobodnego spadania zawsze powinna być jak najkrótsza. Wysokość położenia punktu kotwiczącego w stosunku do położenia użytkownika systemu determinuje długość drogi swobodnego spadania. Jeżeli punkt kotwiczenia podzespołu łącząco-amortyzującego znajduje się nad pracownikiem droga spadania będzie maksymalnie zmniejszona. Natomiast położenie punktu kotwiczącego poniżej pracownika znacznie zwiększy drogę spadania, co może doprowadzić do uderzenia w powierzchnię znajdującą się poniżej lub spowodować zagrożenie związane z przekroczeniem siły udarowej towarzyszącej powstrzymywaniu spadania. W sytuacji gdy istnieje alternatywa, użytkownik powinien wybierać punkt kotwiczący płożony możliwie najwyżej.
Efekt wahadła
Jest to niebezpieczne zjawisko polegające na wahadłowym charakterze swobodnego upadku, podczas którego istnieje ryzyko uderzenia w przeszkody znajdujące się z boku. Oddalenie się użytkownika od pionu wyznaczanego przez linię poprowadzoną od punktu kotwiczącego, zwiększa możliwość wystąpienia efektu wahadła. Efekt wahadła może także powodować niewłaściwe działanie niektórych typów podzespołów łącząco-amortyzujących np. urządzeń samohamownych. Dlatego przy wyborze punktu kotwiczącego należy dążyć do zmniejszenia zagrożenia związanego z efektem wahadła.
Tagi: protekt az019t, zatrzaśnik az019T, zatrzaśnik twist block, zatrzaśniki stalowe, az019t protekt, zatrzaśnik aluminiowy, protekt, az019t, zatrzaśniki aluminiowe,