Promocje
Spodnie do pasa Mascot Lemberg na lato
Spodnie do pasa Mascot Lemberg na lato
169,92 zł 161,79 zł
szt.
Trzewik COFRA DACHDECK dekarz O3 FO SRC
Trzewik COFRA DACHDECK dekarz O3 FO SRC
137,40 zł 130,07 zł
par
Półbuty wentylowane BNN REBEL O1 bez podnoska
Półbuty wentylowane BNN REBEL O1 bez podnoska
151,22 zł 143,09 zł
par
Produkt dnia
Trzewik COFRA DACHDECK dekarz O3 FO SRC
Trzewik COFRA DACHDECK dekarz O3 FO SRC
137,40 zł 130,07 zł
par
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

ABWLB100 (2xAZ011) Amortyzator z linką 2 m i zatrzaśnikami

94b4229cc91e76a3539241c23f9099e7
  • nowość
Dostępność: Dostępny
Cena: 88,20 zł 88.20
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Protekt
Kod produktu: AW200/LB100/2AZ011

Opis

Jakość (1* do 4*) 

Parametry główne

Normy: EN 354 EN 355 EN 362
Materiał: Linka bezpieczeństwa - poliester;
Amortyzator ABW - poliamid.

Amortyzator bezpieczeństwa PROTEKT z linką - dł. 2m

Maksymalne wydłużenie: 1,3 m

Urządzenie jest stosowane z zatrzaśnikami:

- 2x AZ011
- 2x AZ002
- 2x AZ003
- AZ002; AZ 022
- AZ003; AZ023

Ważne informacje na temat stosowania amortyzatorów, linek.

Podzespół łącząco-amortyzujący
Podzespół łącząco-amortyzujący łączy klamrę zaczepową szelek bezpieczeństwa, z punktem kotwiczącym. W przypadku gdy nastąpi spadanie podzespół łącząco- amortyzujący musi zatrzymać upadek oraz złagodzić siłę powstającą w czasie wyhamowania upadku. Podzespół łącząco-amortyzujący pochłania energię kinetyczną i ogranicza siłę udarową do bezpiecznej wartości (poniżej 6 kN), eliminując zagrożenie wystąpienia niebezpiecznych dla organizmu następstw nagłej utraty prędkości spadania. Funkcje podzespołu łącząco-amortyzyjąceg mogą pełnić: amortyzatory z linką bezpieczeństwa, urządzenia samohamowne, urządzenia samozaciskowe i inne.

Minimalna wolna przestrzeń
Bezpieczne zatrzymanie spadającego człowieka musi nastąpić w powietrzu (po fazie tzw. swobodnego upadku). Jeżeli nastąpi uderzenie w podłoże lub przeszkodę konsekwencje będą zawsze groźne dla życia lub zdrowia. Aby zapobiec takiemu niebezpieczeństwu należy zapewnić “wolną przestrzeń” poniżej użytkownika. Jest to przestrzeń pozbawiona przeszkód o które można uderzyć podczas upadku. Określając wielkość wolnej przestrzeni należy uwzględnić parametry podzespołu łącząco-amortyzującego oraz położenie punktu kotwiczącego w stosunku do użytkownika.

Położenie punktu kotwiczącego
Droga swobodnego spadania zawsze powinna być jak najkrótsza. Wysokość położenia punktu kotwiczącego w stosunku do położenia użytkownika systemu determinuje długość drogi swobodnego spadania. Jeżeli punkt kotwiczenia podzespołu łącząco-amortyzującego znajduje się nad pracownikiem droga spadania będzie maksymalnie zmniejszona. Natomiast położenie punktu kotwiczącego poniżej pracownika znacznie zwiększy drogę spadania, co może doprowadzić do uderzenia w powierzchnię znajdującą się poniżej lub spowodować zagrożenie związane z przekroczeniem siły udarowej towarzyszącej powstrzymywaniu spadania. W sytuacji gdy istnieje alternatywa, użytkownik powinien wybierać punkt kotwiczący płożony możliwie najwyżej.

Efekt wahadła
Jest to niebezpieczne zjawisko polegające na wahadłowym charakterze swobodnego upadku, podczas którego istnieje ryzyko uderzenia w przeszkody znajdujące się z boku. Oddalenie się użytkownika od pionu wyznaczanego przez linię poprowadzoną od punktu kotwiczącego, zwiększa możliwość wystąpienia efektu wahadła. Efekt wahadła może także powodować niewłaściwe działanie niektórych typów podzespołów łącząco-amortyzujących np. urządzeń samohamownych. Dlatego przy wyborze punktu kotwiczącego należy dążyć do zmniejszenia zagrożenia związanego z efektem wahadła.

 

 

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl