

- Spodnie do pasa Mascot advanced 17179-311
- Trzewik COFRA DACHDECK dekarz O3 FO SRC
- Kozaki myśliwskie TIROL DELUXE Demar
- MASCOT VISP Kurtka multiochronna MASCOT MULTISAFE
- Kurtka softshell ADLER Performance 522
- MASCOT® Blackpool | Kurtka softshell z polarem po wewnętrznej stronie, wodoodporna tkanina, klasa 3
- Trzewiki dla pilarza ELTEN ARBORIST GORE-TEX S3 CI
- Kombinezon zimowy z pikowaną podpinką i kieszeniami na kolanach, wodoszszelny, niska waga | MASCOT® HARDWEAR
- Kamizelka ocieplana NEGRA
- Kamizelka zimowa z CLIMASCOT®, niska waga, wodoodporna tkanina | MASCOT® ADVANCED
- MASCOT Damska zimowa kurtka ostrzegawcza SAFE SUPREME 18545-231
- Trzewik dla asfalciarzy BNN ETNA






ABWLB100 (2xAZ011) Amortyzator z linką 2 m i zatrzaśnikami
Opis
Jakość (1* do 4*)
Amortyzator z linką 2 m i zatrzaśnikami PROTEKT
ABWLB100 (2xAZ011)
Parametry główne
Normy: EN 354 EN 355 EN 362
Materiał: Linka bezpieczeństwa - poliester;
Amortyzator ABW - poliamid.
Amortyzator bezpieczeństwa PROTEKT z linką - dł. 2m
Maksymalne wydłużenie: 1,3 m
Urządzenie jest stosowane z zatrzaśnikami:
- 2x AZ011
- 2x AZ002
- 2x AZ003
- AZ002; AZ 022
- AZ003; AZ023
Ważne informacje na temat stosowania amortyzatorów, linek.
Podzespół łącząco-amortyzujący
Podzespół łącząco-amortyzujący łączy klamrę zaczepową szelek bezpieczeństwa, z punktem kotwiczącym. W przypadku gdy nastąpi spadanie podzespół łącząco- amortyzujący musi zatrzymać upadek oraz złagodzić siłę powstającą w czasie wyhamowania upadku. Podzespół łącząco-amortyzujący pochłania energię kinetyczną i ogranicza siłę udarową do bezpiecznej wartości (poniżej 6 kN), eliminując zagrożenie wystąpienia niebezpiecznych dla organizmu następstw nagłej utraty prędkości spadania. Funkcje podzespołu łącząco-amortyzyjąceg mogą pełnić: amortyzatory z linką bezpieczeństwa, urządzenia samohamowne, urządzenia samozaciskowe i inne.
Minimalna wolna przestrzeń
Bezpieczne zatrzymanie spadającego człowieka musi nastąpić w powietrzu (po fazie tzw. swobodnego upadku). Jeżeli nastąpi uderzenie w podłoże lub przeszkodę konsekwencje będą zawsze groźne dla życia lub zdrowia. Aby zapobiec takiemu niebezpieczeństwu należy zapewnić “wolną przestrzeń” poniżej użytkownika. Jest to przestrzeń pozbawiona przeszkód o które można uderzyć podczas upadku. Określając wielkość wolnej przestrzeni należy uwzględnić parametry podzespołu łącząco-amortyzującego oraz położenie punktu kotwiczącego w stosunku do użytkownika.
Położenie punktu kotwiczącego
Droga swobodnego spadania zawsze powinna być jak najkrótsza. Wysokość położenia punktu kotwiczącego w stosunku do położenia użytkownika systemu determinuje długość drogi swobodnego spadania. Jeżeli punkt kotwiczenia podzespołu łącząco-amortyzującego znajduje się nad pracownikiem droga spadania będzie maksymalnie zmniejszona. Natomiast położenie punktu kotwiczącego poniżej pracownika znacznie zwiększy drogę spadania, co może doprowadzić do uderzenia w powierzchnię znajdującą się poniżej lub spowodować zagrożenie związane z przekroczeniem siły udarowej towarzyszącej powstrzymywaniu spadania. W sytuacji gdy istnieje alternatywa, użytkownik powinien wybierać punkt kotwiczący płożony możliwie najwyżej.
Efekt wahadła
Jest to niebezpieczne zjawisko polegające na wahadłowym charakterze swobodnego upadku, podczas którego istnieje ryzyko uderzenia w przeszkody znajdujące się z boku. Oddalenie się użytkownika od pionu wyznaczanego przez linię poprowadzoną od punktu kotwiczącego, zwiększa możliwość wystąpienia efektu wahadła. Efekt wahadła może także powodować niewłaściwe działanie niektórych typów podzespołów łącząco-amortyzujących np. urządzeń samohamownych. Dlatego przy wyborze punktu kotwiczącego należy dążyć do zmniejszenia zagrożenia związanego z efektem wahadła.
Tagi: amortyzator z linką 2m, linka 2m z amortyzatorem, AW200/LB100/2AZ011, AMORTYZATOR BEZPIECZEŃSTWA ABW, protekt abw200