9,35 zł
7,60 zł
95,90 zł
77,97 zł
373,00 zł
Cena regularna:
382,50 zł
303,25 zł
Cena regularna:
310,98 zł
300,90 zł
244,63 zł
197,00 zł
160,16 zł
332,90 zł
Cena regularna:
343,20 zł
270,65 zł
Cena regularna:
279,02 zł
235,00 zł
191,06 zł
339,00 zł
275,61 zł
736,60 zł
598,86 zł
504,60 zł
Cena regularna:
520,21 zł
410,24 zł
Cena regularna:
422,93 zł
129,00 zł
104,88 zł
21,00 zł
17,07 zł
AZ 410 Zaczep linkowy z zatrzaśnkiem AZ 011
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Jakość (1* do 4*)
PROTEKT AZ 410 Zaczep linkowy z zatrzaśnkiem AZ 011
AZ 410 Zaczep linkowy z zatrzaśnkiem AZ 011
Nr kat. AZ 410 01 EN 354, EN 795 Klasa B
DANE TECHNICZNE
Materiał stal ocynkowana ogniowo
Średnica liny Ø 8 mm
Długość 1,0 do 10 m
Zaczep linkowy AZ 410 to składnik sprzętu chroniącego przed upadkiem z wysokości. Wraz z amortyzatorem bezpieczeństwa (np. ABM) tworzy podzespół łącząco-amortyzujący. Stanowi przenośny punkt kotwiczący zgodny z EN 795/B.
Dopuszczone do prac w strefach zagrożonych wybuchemDopuszczone do prac w strefach zagrożonych wybuchem
Ważne informacje na temat stosowania amortyzatorów, linek.
Podzespół łącząco-amortyzujący
Podzespół łącząco-amortyzujący łączy klamrę zaczepową szelek bezpieczeństwa, z punktem kotwiczącym. W przypadku gdy nastąpi spadanie podzespół łącząco- amortyzujący musi zatrzymać upadek oraz złagodzić siłę powstającą w czasie wyhamowania upadku. Podzespół łącząco-amortyzujący pochłania energię kinetyczną i ogranicza siłę udarową do bezpiecznej wartości (poniżej 6 kN), eliminując zagrożenie wystąpienia niebezpiecznych dla organizmu następstw nagłej utraty prędkości spadania. Funkcje podzespołu łącząco-amortyzyjąceg mogą pełnić: amortyzatory z linką bezpieczeństwa, urządzenia samohamowne, urządzenia samozaciskowe i inne.
Minimalna wolna przestrzeń
Bezpieczne zatrzymanie spadającego człowieka musi nastąpić w powietrzu (po fazie tzw. swobodnego upadku). Jeżeli nastąpi uderzenie w podłoże lub przeszkodę konsekwencje będą zawsze groźne dla życia lub zdrowia. Aby zapobiec takiemu niebezpieczeństwu należy zapewnić “wolną przestrzeń” poniżej użytkownika. Jest to przestrzeń pozbawiona przeszkód o które można uderzyć podczas upadku. Określając wielkość wolnej przestrzeni należy uwzględnić parametry podzespołu łącząco-amortyzującego oraz położenie punktu kotwiczącego w stosunku do użytkownika.
Położenie punktu kotwiczącego
Droga swobodnego spadania zawsze powinna być jak najkrótsza. Wysokość położenia punktu kotwiczącego w stosunku do położenia użytkownika systemu determinuje długość drogi swobodnego spadania. Jeżeli punkt kotwiczenia podzespołu łącząco-amortyzującego znajduje się nad pracownikiem droga spadania będzie maksymalnie zmniejszona. Natomiast położenie punktu kotwiczącego poniżej pracownika znacznie zwiększy drogę spadania, co może doprowadzić do uderzenia w powierzchnię znajdującą się poniżej lub spowodować zagrożenie związane z przekroczeniem siły udarowej towarzyszącej powstrzymywaniu spadania. W sytuacji gdy istnieje alternatywa, użytkownik powinien wybierać punkt kotwiczący płożony możliwie najwyżej.
Efekt wahadła
Jest to niebezpieczne zjawisko polegające na wahadłowym charakterze swobodnego upadku, podczas którego istnieje ryzyko uderzenia w przeszkody znajdujące się z boku. Oddalenie się użytkownika od pionu wyznaczanego przez linię poprowadzoną od punktu kotwiczącego, zwiększa możliwość wystąpienia efektu wahadła. Efekt wahadła może także powodować niewłaściwe działanie niektórych typów podzespołów łącząco-amortyzujących np. urządzeń samohamownych. Dlatego przy wyborze punktu kotwiczącego należy dążyć do zmniejszenia zagrożenia związanego z efektem wahadła.
Tagi: protekt az011t, zatrzaśnik az017T, zatrzaśnik twist block, zatrzaśniki stalowe, az017t protekt, zatrzaśnik stalowy protekt, az017t